Κυριακή 1 Μαΐου 2011

KOΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ--ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ..τραγικα ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ..















ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ..


''Εγω οντας εβγηκα εις τον Αγιον Γεωργιον,εγραψα γραμματα
εις τον Γενναιον και εις τον Κολιοπουλον,οπου ηταν συναγμενοι,
και επεταχθηκαν εις το Λιβαρτζι,την επαρχια την προσκυνημενη(
Καλαβρυτων) και τους διεταττα:''Τσεκουρι και φωτια στους προσκυνημενους'',
και ετσι επερασαν εις το Λιβαρτζι..Τοτε εστειλεν ο Μπραιμης καταπατηταδες
να ιδη που ειμαι και τι ασκερι εχω,και εδωσε ενος Ρωμιου 300 μπαρμπουτια
δια να μαθη που ειμαι να μου ριχθη επανω,και εγω τον επιασα και εστειλα
εις την δημοσια και τον εκρεμασα με ενα χαρτι που ελεγε το φταιξιμο του:
''ΠΡΟΔΟΤΗΣ του ΕΘΝΟΥΣ'' και τους αλλους δυο τους εστειλα εις το Μοναστηρι,
εις το Μεγα Σπηλαιον,διοτι δεν ητον βεβαιωμενοι προδοταις,και επηγα και εγω
εις το Σπηλαιον''

''Την χωρα αν την καψετε,οι προγονοι μας την εφκειασαν,και παλι την φκειανουμε,
εμεις ομως θα σας περασουμε ολους απο το σπαθι''

''Αυτο οπου μας φοβεριζεις,να μας κοψης και καψης τα καρποφορα δεδρα μας
δεν ειναι της πολεμικης εργον,διατι τα αψυχα δενδρα δεν εναντιωνονται εις κανενα,
μονον οι ανθρωποι οπου εναντιωνονται εχουνε στρατευματα και σκλαβωνεις,και ετσι
ειναι το δικαιον του πολεμου..Με τους ανθρωπους και οχι με τα αψυχα δενδρα,οχι τα
κλαδια να μας κοψης,οχι τα δενδρα,οχι τα σπιτια που μας εκαψες,μονον πετρα απανω
στην πετρα να μην μεινη,ΗΜΕΙΣ δεν ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ..Τι τα δενδρα μας αν τα κοψης
και τα καψης,την γην δεν θελει να την σηκωσης και η ιδια γη που τα εθρεψε,αυτη η ιδια
γη μενει δικη μας και τα ματακανει..Μονον ΕΝΑΣ Ελληνας μεινη,παντα θα πολεμουμε
και μην ελπιζης πως την γην μας θα την καμης δικη σου,βγαλτο απο το νου σου''


''Οσον ημπορεσα εκαμα το χρεος μου εις την πατριδα και εγω και ολη
η φαμελια μου..Ειδα την πατριδα μου ελευθερη,ειδα εκεινο οπου ποθουσα
και εγω και ο πατερας μου και ο παπος μου και ολη η γενεα μου,καθως
και ολοι οι Ελληνες''

''Η επαναστασις η εδικη μας δεν ομοιαζει με καμμιαν απ οσαις γινονται
την σημερον εις την Ευρωπην..Της Ευρωπης αι επαναστασεις εναντιον των
διοικησεων των ειναι εμφυλιος πολεμος..Ο εδικος μας πολεμος ητον ο πλεον
δικαιος,ητον ΕΘΝΟΣ με αλλο ΕΘΝΟΣ,ητον με εναν λαον οπου ποτε δεν ηθελησε
να αναγνωρισθη ως τοιουτος,ουτε να ορκισθη,παρα μονον οτι εκαμνε η βια..
Ουτε ο Σουλτανος ηθελησε ποτε να θεωρηση τον Ελληνικον λαον ως λαον
,αλλα ως σκλαβους..Μιαν φοραν οταν επηραμεν το Ναυπλιον,ηλθε ο Αμιλτων
να με ιδη,μου ειπε οτι:''Πρεπει οι Ελληνες να ζητησουν συμβιβασμον και η
Αγγλια να μεσιτευση''..Εγω του αποκριθηκα,οτι,''Αυτο δεν γινεται ποτε,
Ελευθερια η Θανατος..Εμεις καπιταν Αμιλτων,ποτε συμβιβασμον δεν εκαμαμεν
με τους Τουρκους.Αλλους εκοψε,αλλους εσκλαβωσε με το σπαθι και αλλοι,
καθως εμεις,εζουσαμε ελευθεροι απο γενεα σε γενεα..Ο Βασιλευς μας εσκοτωθη
,καμμια συνθηκη δεν εκαμε,η φρουρα του ειχε παντοτεινον πολεμον με τους
Τουρκους και δυο φρουρια ητον παντοτε ανυποτακτα''..Με ειπε:''Ποια η βασιλικη
φρουρα του,ποια ειναι τα φρουρια;''--''Η φρουρα του Βασιλεως μας ειναι οι
λεγομενοι κλεφται,τα φρουρια η Μανη και το Σουλι και τα Βουνα''..Ετσι δεν με
ωμιλησε πλεον..Ο κοσμος μας ελεγε τρελους.Ημεις αν δεν ειμεθα τρελοι δεν
θα εκαναμεν την Επαναστασιν,διατι ηθελαμεν συλλογισθη πρωτον δια πολεμοφοδια,
λαβαλαρια μας,πυροβολικο μας,πυριτοθηκαις μας,τα μαγαζια μας,ηθελαμεν λογαριασει
την δυναμην την εδικη μας,την Τουρκικη δυναμη..Τωρα οπου ενικησαμεν,οπου
ετελειωσαμεν με καλα τον πολεμο μας,μακαριζομεθα,επαινωμεθα..Αν δεν ευτυχουσαμεν
ηθελαμε τρωγει καταραις,αναθεματα....

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ.

''Οσοι εχουν την τυχη μας σημερον εις τα χερια τους,οσοι μας κυβερνουν
μεγαλοι και μικροι,και υπουργοι και βουλευται,τοχουν σε δοξα,τοχουν σε
τιμη,τοχουν σε ικανοτη το να τους ειπης οτι εκλεψαν,οτι προδωσαν,οτι
ηφεραν τοσα κακα εις την πατριδα.

''Ξερετε ποτε να λεγει ο καθεις ''ΕΓΩ''; Οταν αγωνιστη μονος του και φκειαση,
η χαλαση,να λεγη ''ΕΓΩ'',οταν ομως αγωνιζονται πολλοι και φκειανουν,τοτε να
λενε ''ΕΜΕΙΣ''.Ειμαστε εις το ''εμεις'' κι οχι εις το ''εγω''...........Εγραψα γυμνη
την αληθεια,να ιδουνε ολοι οι Ελληνες να αγωνιζωνται δια την πατριδα τους,
δια την θρησκεια τους,να λενε και τα παιδια μου και να λενε,''Εχομεν αγωνες
πατρικους,εχομεν θυσιες'',αν ειναι αγωνες και θυσιες.....Οχι ομως να φανταζωνται
για τα κατορθωματα τα πατρικα,οχι να πορνευουν την αρετη και να καταπατουν
τον νομον και ναχουν την επιρροη για ικανοτητα''

Δεν υπάρχουν σχόλια: