Χωρίς Στρατό κινδυνεύουν να μείνουν τα νησιά της Δωδεκανήσου, και ιδιαίτερα η Κως!
Πως λέμε: Σκάσε και κολύμπα!
Η εταιρεία Blue Star Ferries αρνείται τη δωρεάν μεταφορά στρατιωτών και πολεμικού υλικού με τα πλοία της γραμμής προς την Κω και τη Ρόδο
Χωρίς Στρατό κινδυνεύουν να μείνουν τα νησιά της Δωδεκανήσου, και ιδιαίτερα η Κως, η οποία παραμένει πλήρως αποκλεισμένη μετά την απόφαση της εταιρείας Blue Star Ferries να... διακόψει τη μεταφορά με κατάσταση επιβίβασης στρατιωτών και πολεμικού υλικού με τα πλοία της, επειδή το υπουργείο Εθνικής Άμυνας της χρωστάει χρήματα.
Η εν λόγω απόφαση, σύμφωνα με κύκλους του ΓΕΣ, έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στο αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδιαίτερα στο νησί της Κω, το οποίο είναι πλήρως αποκλεισμένο, δεδομένης της αδυναμίας που υπάρχει να μεταφερθούν εκεί στρατιώτες που είτε μετατίθενται είτε βρίσκονται σε άδεια, οπότε και πρέπει να επιστρέψουν.
Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι εξαιτίας της παραπάνω εξέλιξης, από τη σειρά των δόκιμων διαβιβαστών που αποφοίτησαν προχθές από το Χαϊδάρι ένας μεγάλος αριθμός δεν μπόρεσε να παρουσιαστεί στις μονάδες της Δωδεκανήσου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Δημόσιο χρωστάει στην Blue Star Ferries περίπου 1,4 εκατ. ευρώ, την άμεση καταβολή των οποίων ζητά η εταιρεία. Από την πλευρά τους, υπηρεσιακοί παράγοντες του Στρατού Ξηράς υποστηρίζουν πως έχει γίνει γνωστό στην εταιρεία ότι έπειτα από συνεννόηση μεταξύ των υπουργείων Άμυνας και Οικονομικών τα μισά χρήματα που της οφείλονται, ήτοι 700.000 ευρώ, θα της καταβληθούν μέσα στο αμέσως επόμενο δίμηνο και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το «ΘΕΜΑ» με εκπρόσωπο της Blue Star Ferries, η εταιρεία επιβεβαίωσε την άρνησή της να παραλάβει στρατιωτικό προσωπικό χωρίς άδεια επιβίβασης, υποστηρίζοντας ότι ο Ελληνικός Στρατός της χρωστάει το παραπάνω ποσό από το προηγούμενο έτος, χωρίς από την πλευρά του να έχει δώσει μέχρι στιγμής κάποια σαφή απάντηση για το πότε σκοπεύει να το δώσει. «Εμείς έχουμε καταβάλει στο Δημόσιο όλους τους προβλεπόμενους φόρους, που είναι πάνω από το 30% των εισιτηρίων. Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να χρηματοδοτούμε άλλο», σημειώνουν χαρακτηριστικά από την εταιρεία. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος της Blue Star Ferries αρνήθηκε ότι έχει γνώση οποιασδήποτε απόφασης του υπουργείου Οικονομικών, τονίζοντας ότι «η εταιρεία έχει στην κατοχή της επιστολή που στάλθηκε πριν από λίγες ημέρες από το ΥΠΕΘΑ, η οποία αναφέρει ότι βάσει του δημοσιονομικού πλαισίου η αποδέσμευση πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού για το ΓΕΣ είναι κάθε μήνα 7% και ότι έχει ζητήσει το αρμόδιο γραφείο από το ΓΕΣ να του εγκριθεί η πίστωση για το 2010 για να μας εξοφληθούν τα ποσά που μας οφείλονται». Η εταιρεία επισημαίνει ότι επί του παρόντος το μόνο που δέχεται από το στρατιωτικό προσωπικό είναι η έκπτωση που η ίδια έχει ορίσει στην τιμή του εισιτηρίου του, η οποία φτάνει στο 50% της συνολικής του αξίας.
Τι λέει το υπουργείο
Από την πλευρά τους, πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αναφέρουν ότι η εταιρεία είχε τηρήσει την ίδια στάση και τον περασμένο Νοέμβριο μη δεχόμενη τις καταστάσεις επιβίβασης των στρατιωτών, εκβιάζοντας έτσι το Δημόσιο για τα χρέη του.
Παράλληλα σημειώνουν ότι η στάση της συγκεκριμένης εταιρείας δημιουργεί κινδύνους και αναστάτωση σε αρκετές ακριτικές μονάδες της χώρας, ενώ την καλούν να αναλογιστεί τις ευθύνες της και να γλιτώσει από την ταλαιπωρία χιλιάδες στρατιώτες που υπηρετούν τη θητεία τους στα νησιά της Δωδεκανήσου.
Να επισημάνουμε ότι εκτός από την Κω, η οποία είναι πλήρως αποκλεισμένη, σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι στρατιώτες που μετακινούνται προς τη Ρόδο, οι οποίοι από τον Πειραιά θέλουν πάνω από 20 ώρες προκειμένου να μεταβούν στον προορισμό τους αφού πάνε μέσω... Κρήτης.
Να σημειώσουμε επίσης ότι κάθε χρόνο μόνο σε Κω και Ρόδο μεταφέρονται πάνω από 800 οχήματα, ενώ υπάρχουν περισσότερες από 15.000 αφίξεις και αναχωρήσεις οπλιτών.
(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 20/03/2011 - ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ)
(Σ.Λ.)
ARMY ALERT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου